....

"I en dröm drömde jag att du ringde mig, du min bäste vän. Du va som vanligt, du drog skämt och retades, och skrattade. Du berättade att du fått en ny medecin som var den bästa någonsin. Och du hade vart på världens bästa konsert, allting du hade gjort va som vanligt världens bästa. Och det där med att du hade dött va såklart ett skämt, eller nåt slags misstag. Men sakta förändrades rösten och jag förstod att det var nån annan som härmade dig och du gled bort igen, du min bäste vän. Och jag hann inte fråga vad du tyckte om allt, minneskonserten till dig, skulle vi spela min nya låt eller inte? Och vilken låt skulle va intro? Och framför allt, jag hann ju aldrig fråga dig varför du hoppade. Jag trodde jag hade tid. Jag trodde jag hade tid."

-Henrik Berggren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0