taube.

Ikväll har det varit totala Evert Taube-feels och såklart så har två av mina favoritsvenskar en förkärlek till Taube. Kan vara därför jag börjat gilla hans låtar också.
Har ju länkat Möte i Monsunen förut. Men varför inte länka en sån fantastisk låt fler gånger?? Tyvärr så föredrar jag covers framför originalen i Everts fall. Visst, han gör jättebra låtar, men hans röst funkar inte riktigt för mig. Så covers it is ^^'
 
 
 
Sen är det här en låt som kan få mig att böla så himla lätt. Den tragiska historien blandat med Thåströms mörka röst kan ju inte resultera i något annat än tårar.
(Och nej, inte jag som lagt dom där pratbubblorna i videon nedanför. xD)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0