the wind blows.

Ibland får jag random inspiration till saker. Den här gången blev det till min framtida sleeve på högerarmen, för att täcka lite ärr. På handleden tror jag att det ska stå just denna låts titel. 바람아 불어라 betyder i princip Vindar blåser eller Vinden blåser. Tycker det är två ord som kan innehålla så mycket. Bland annat kan det betyda, vinden blåser, saker förändras, men det kan också betyda, skit blåser din väg oavsett vad. Men min favorit är nog, vinden blåser bort alla bekymmer efter ett tag. Det är en mix av de tre sakerna som jag vill att den delen ska symbolisera. Förmodligen kommer den tatueringen vara min första då jag fortfarande jobbar på resten. 
Och sen lär inte den dra så mycket av mina pengar.
 
Sen så gick jag på en föreläsning igår om stress, där vi blev tillsagda att hitta en bra avslappningsmetod som vi själva gillar. Har alltid haft musik och bussresor som mitt sätt att slappna av. Men hur kan jag förbereda mig för en tenta, komma i rätt mindset på kanske 5 minuter? Jo, då kom jag och tänka på en sak som Malin, min gamla religionslärare, brukade göra innan prov. Hon satte på ett hinduistiskt mantra, Gayatri-mantrat, som ska ge lugn och förståelse.
Mantrat kan översättas såhär: "We meditate on the glory of that Being who has produced this universe; may He enlighten our minds."
Så därför delar jag med mig av detta mantra för er som läser, och hoppas att det kan hjälpa någon att nå sin zon.
Klicka på texten så kommer ni till ett ljudklipp.
 
Oṃ bhūr bhuvaḥ svaḥ
tát savitúr váreṇ(i)yaṃ
bhárgo devásya dhīmahi
dhíyo yó naḥ pracodáyāt
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanne

Ååh! Hade helt glömt den ^^' <3

2013-04-13 @ 16:24:59
URL: http://sayonaramemories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0