a new chance of happiness.

Hejdå 2012, jag kommer inte sakna dig.. Men jag har ändå fantastiska minnen från dig. Vad hände under 2012? Det började med depression i en mörk lägenhet i Piteå. Och det blev väl inte särskilt mycket bättre på cirka 3 månader. Jag gick till skolan i en dvala och allt var bara skit. Det ända som höll mig flytande var min kpop. Men den blev även en last på något sätt. Jag blev och är för involverad i det. Det tar på en måste jag säga.
Men sen i april fick jag nog och bestämde mig för att åka hemåt igen, mot Vadstena blev det.. där jobbade jag i 3 månader. Det var jag, diskmaskinen och hundarna.Tror nästan Bibbi (pappas Golden) blev min livlina där, när jag gjorde allt på automatik.
 
Det var Uppcon och grönan och allt annat sånt däe som början av sommarn drar med sig.
I Juli blev det extremt bra ett tag. Jag fick åka till London. Mitt älskade fina London, med mamma.  Vi gick på 3 olika musikaler, alla lika extremt bra. Med bra story och bästa skådespelarna. Sen gick vi även på Warner Bros Studio Tour London, och jag fick se i princip all rekvisita bakom Harry Potter-filmerna. Det var fantastiskt och många grejer där fick mitt hjärta att slå snabbare och tårar att samlas i ögonen. det var så mäktigt och vackert
 
Sen var det Närcon, som bidrog till glädje men också en obeskrivlig och outhärdlig smärta. Tror det blev många fejkade leenden efter det. Men det fanns ljus som lyste också. Jag åkte till Gävle, fick träffa människor som senare har bidragit till riktiga leenden och mycket skratt. Kuvertpapper skapades och jag kände att jag fick vänner som jag inte ville släppa i första taget.
 
Efter det fick jag besked att jag kommit in På koreanska på SU och fixade en lägenhet i Norrtälje. Vilket ledde till att jag kunde träffa mina vänner nästan vilken dag som helst. Vilket var underbart. Jag var liksom hemma ordenligt igen. På riktigt.
 
Jag fick träffa kusinerna och min syster, det var många fina promenader och samtal efter lite vin. Sommar som jag ville ha det.Hanne började vara med mig mycket. Min fina fina wife. <3 Det blev även en sväng på Lars winnerbäck konsert med min Linda. <3
 
En till period av depression kom, men den kom jag förbi med fejkleende och en framåtsträvan. Skolan började och jag dit riktade jag mina känslor. Skolan höll mig ockuperad och flytande.
 
I slutet av September, på min födelsedag blev det dags för London igen, Med mina fina vänner Hanne, Linn och Anna... Det var dags för CNBLUE.. Fina underbara perfekta CNBLUE. Dom var i Europa, för första gången och jag skulle få se dom. Mitt första koreanska band jag lyssnade på. Och det var en helt fantastisk upplevelse. Det finns få saker som kommer kunna slå det jag kände den kvällen.
 
Sen blev det Gävle ännu en gång. Och jag älskar Madeleine väldigt väldigt mycket. Ändå har jag bara träffat henne 3 gånger. Men hon är viktig i mitt liv och det märkte jag helt klart den gången jag var där.
Sen blev det plugget igen och jag köpte fiskar som jag nu har som sällskap hemma.. För att ge mig nåt slags sällskap varje dag. <3
 
sen för 5 veckor sen. Enligt Instagram, så var jag, Hanne, Anna, Sofie och andra peoples på HITT. Jag vet inte, men han frälste mig ganska hårt den kvällen, även fast allt gick åt helvete..
 
 
Efter alla tentorna så fick jag äntligen mitt efterlängtade jullov och det drog igång direkt med en till resa till London. 3:e gången gillt liksom. Denna gång med Elin för att se BIGBANG. 5 stycken underbara män med en fantastisk scennärvaro. Något jag nog aldrig kommer att glömma.
 
 
Sen jul och nyår då. Julen har ni precis läst om, så det ska jag inte tråka ut er med.
Men nyår. Igår var en förvånansvärt bra dag. Vaknade tidigt, drog till Norrtälje och började med att gå ut med 3 söta små hundar. Sen blev det till att laga mat till kvällen. När alla kom så drack vi vin/läsk, åt förrätt och bara pratade, samma sak med varmrätten.. Det var riktigt mysigt. Sen förflyttade vi oss till soffan och det blev mer snack, om allt möjligt. Efterätt åts och sen blev det ner till vatten och kolla på fyrverkerierna över Norrtälje. Det var jättefint. En speciell upplevelse.
 
Så det var ett bra slut på 2012, till största del i alla fall. Tack till Hanne, Linn, Marcus, Anna, Elin, Thomas och Manda för det <3
Nu hoppas jag på ett 2013 som liknar de sista månaderna på 2012.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0